18 Kasım 2007 Pazar

sigara yasağı

oh oh, şiştiniz mi diyerek tüm sigara tiryakilerinin karşısına geçip üç tur göbecik atasım gelirdi hayal perest olaydım. ama biliyorum ki bu habere içimden geldiğince sevinemeyeceğim. yasa çıksa bile, adamlar pofur pofur karşıma geçip nanik çeker gibi sigaralarından bir nefes çekecekler ve suratıma doğru üfleyecekler!

benim en büyük derdim vapur, çok severim vapur yolculuğunu, yaz oldu mu da bir iştahla geçiyorum dışarıya, kuruluyorum mis gibi, sıcak güneşin altında esecek rüzgarın düşüyle, hooooop yanımda bitiveriyor bir tiryaki, fosur fosur dumanıyla birlikte.
sağa dönsen duman, sola duman, eyvallah be, siz keyif yapasanız diye, biz mahrum mu kalacağız hep?! nafile, tüm yaz boyuca vapurun havasız iç bölümlerine mahkum oluyorum, ama orada bile kurtuluş yok, çünkü hemen kapı eşiğinde içenler sayesinde o duman kapalı mekanı bile boydan boya arşınlıyor, benim gibi hassas burunlu insanların hayatını cehennem ediyor.
ama sanırım kimsenin sesi çıkmadığına göre
benim dışımda rahatsız olan pek yok!

bu sene ilk defa alt güvertede, giriş kısmında yasaklamışlar, kocaman yasak levhaları konmuş. gariban gariban sevindim duruma, ohh bari şurada dikilebilir, dışarıda yolculuk etmenin keyfini, ayakta da olsa bari çıkarırırm diye, ama yooook o bile reva görülmüyor! hani neredeyse levhanın altına geçip istanbul hatırası resmi çektirir gibi aldırış etmeden paketini çıkarıyor, kardeş dumana hasret kalmışsındır diyerek suratıma doğru üfüyor yine pis dumanını!
"ama ama" diyecek oluyorsunuz, "ama herkes içiyor burada" cevabı geliyor. ve herzamanki gibi yalnız kaldığım için, tek başına arıza yapan şahıs kıvamında susmak düşüyor payıma!


geçenlerde amcanın teki içeride içiyor, bir yandan da telefonuyla konuşuyordu. içeride içmek yasak diye uyardım amcayı, telefonla konuşuyorum diyerek savdı beni başından. ben de, ulen dışarısını zehir ettiniz bize, bari içersini de etmeyin tadında inat ettim bu sefer, yalnız oluşuma da hiç aldırış etmeden bastırdım,
"dışarıda içer misiniz lütfen sigaranızı"

"tamam, telefonum bitsin çıkacağım" diyor amca ters ters, ama konuşması da uzadıkça uzuyor, bir yandan da telefondaki kişiye, "bir karı rahatsız edip duruyor" diye de haddimi bildiriyor kendince.
baktım bununla baş edilecek gibi değil, gittim hiç üşenmeden görevliyi buldum. amca da sağolsun, ben gelene kadar hiç yerinden kıpırdamamış, hem cigarasını tüttürüyor hem de muhabbetine devam ediyor. neyse ki görevliyi görünce, homurdana homurdana çıktı çok fazla olay çıkarmadan.

elbette yine tek başınaydım şikayetçi olan, ama bu haberi okuyunca, meğerse yalnız değilmişim diyesim geliyor, halbuki uygulamada öyle hissediyorum.

bir de tabii burada kapalı mekanlara has yasak bahis konusu, yani sigara içmeyenler yine kapalı mekanlara hapis olmaya devam edecekler....

ah ah bir tiryaki olamadım gitti....

not: bu filmi de seyredin, iştahınız açılsın, sonrasında bir keyif sigarası içersiniz artık :))))

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Zibirix cim merhaba, su video nun girisini begenmedim ama geri kalanina tabiki katiliyorum...bizim kulturumuzde sigara icmek cok populer oldugu icin bazi insanlar kolay kolay akillarindan cikaramiyorlar, daha otesi artik yasamlarinin parcasi haline gelmis bir uyusturucu gibi...senin gibi kacmaya calisanlari da anlayamiyorlar o yuzden...fakat bunun seni durdurmamasini takdirle karsiliyorum, ben de olsam uymayani uyarirdim mutlaka...kolay gelsin ;) karikaturler de ic karartici ;)

hep dedi ki...

Eski bir tiryaki olarak,sigaradan kopamayanları da,sigara dumanından rahatsız olan içmeyenleri de (artık) anlıyorum.Elbette bir taraf tutulmalı böyle bir durumda.Size katılıyorum,tiryaki olmayanları tiryakilerin zulmünden korumak gerekir.Sadece bu mu,tiryakileri de sigaranın zulmünden korumak-kurtarmak gerekir.

Devlet tarafından toplumun ve bireylerin sağlığının korunması sosyal devlet anlayışı ile anayasada hak olarak güvence altına alınmıştır.Devlet halk sağlığını koruyucu tedbirler alır(almalıdır),sigara kullanımının yaygınlaşmasının önüne geçer(geçmelidir),sigara kullananları bu alışkanlıklarından kurtarmak için eğitime ve tedaviye yönelik tedbirleri alır(almalıdır).

Ekonomik olarak da,Devletin sigaraya koyduğu vergilerle kısa vadede sağladığı sıcak parayı bir kenara bırakıp,ilerleyen zamanla birlikte ,sigaraya bağlı nedenlerle oluşacak hastalıkların tedavisi için kat kat fazlasıyla harcayacağı parayı hesaplayıp çok ciddi bir mücadeleye girmesi gerekir.

Ntvmsnbc.com'da bir yazıda sigarayı bırakmanın alkolden 15,kokainden 5 kat daha zor olduğu belirtiliyordu.Bu zor mücadelede birey yalnız bırakılmamalı,bırakmaya çalışan kişilere sağlık merkezlerinde destek verilmelidir.

"Türk gibi sigara içmek" deyiminin doğduğu topraklarda,vay gelmiş içmeyenlerin başına:)

Çok konuştum yine.Sevgiler

Adsız dedi ki...

Zibi gözünü seveyim yaz birşeyler şu sigara illeti yok olsun,kafayı kıracağım sigaradan ölmeden önce;bir de laf aramızda inan bilgilendirici slayt'ı sonuna kadar seyredemedim bir kaç kere denememe rağmen bir umut korkarım da bırakırım diye yok yok olmuyor ,sen en iyisi başka bir şey yaz ,söz bırakmayı ,hiç olmazsa 1 pakete düşürmeyi deneyeceğim.Aaaa o da ne filmi sonuna kadar seyretmememe rağmen işe yaradı mı ne?!!Yazı dediğin böyle olmalı!Korkunç olsada yararlı oldu.Saoll...