1 Eylül 2007 Cumartesi

sözüm ona barış

ya da günün anlam ve ehemmiyetine dair diyaloglar
1.
- şşt hağnım, lan nerdesin, ben geldim deyom!
- aa hoşgeldin beğ.
- ne biçim karşılama bu gız? çabuh giyin yeşil entarini, gönün manalı renginde dövecem seni!

2.
- abi valla izinsiz gösteri yapmıyorduk. 1 eylül barış günü ya, bir iki barış şarkısı çalalım demiştik...
- hadi lan, bal gibi izinsiz gösteri, bak barış günü diye söylüyorum, barışçıl barışçıl dağılın hemen de indirmiyeyim copu şimdi tepenize!

3.
- benden duymuş olma ama bugün yemekte gerçek et çıkacakmış!
- deme yav? esaah mı diyon?
- he ya, avludaki volta süresini de 10 dakka uzatmışlar!
- oh bee, süpermiş!
- en güzeli de şimdi geliyor: kimseye işkence etmeyeceklermiş bugün.
- yaşasın barış günü, heyoooo!

4.

- günün anlam ve öneminden ötürü bir günlük ateşkes ilan ettik. sığınaklara inmenize gerek yok!
- müthiş bir haber bu, hadi çıkalım arkadaşlar dışarı!
- ha ha evet evet çıkın!
- bugün gökyüzü daha bir mavi, ne güzel hayat....ah, vuruldum, ama neden???
- he he, bugün 1 eylül değil ki, 1 nisan! şaka yağmıştık! keh keh keh. Yağdırın bomboları hadiii!

5.
- gel bak sen de isitiyorsun, hadi direnme bana, nıhahahah...
- n'olur, barış günü bugü
n, n'olur acı bana.
- tamam işte kadın, direnme diyorum, kendi rızanla ver, barış ve huzur içinde tecavüzümüzü yapalım.


günün önemine bir iki kelam etmek isterdim, ama sanmıyorum, çok barışçılım galiba... barış için savaşasım yok...

not ya da ilgilisine bilgi:
EYLÜL Barış Günü mitingi için dün tertip komitesi İstanbul Valiliği'ne izin başvurusu yaptı. 2 Eylül'de Kadıköy'de düzenlenecek mitinge aralarında ÖDP, İHD, DTP, SDP, ESP, EMEP, EHP ve KESK'in de olduğu 30'u aşkın sivil toplum kuruluşu, siyasi parti ve dernek katılacak. Dünya Barış Günü BM tarafından Hitler Almanya'sının 1939 yılında Polonya'yı işgal tarihi olan 1 Eylül olarak belirlendi. Ancak bu tarih 1981 yılında BM tarafından 21 Eylül olarak değiştirildi. Bugün 1 Eylül sadece Türkiye ve KKTC'de kutlanıyor.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

herkesi kendi ile barisa davet ediyorum :)

Adsız dedi ki...

Zibicim ne oldu yazmiyorsun ;) gene bir festivale felan gittin demi ;) merakla bekliyorum senin gozunden oralari...