23 Ağustos 2007 Perşembe

prag'ın dilencileri

geçen sene gayrı ihtiyari (o nasıl oldu diyeceksiniz, söyliyeyim: uçağım almanya'ya giderken prag'da düşüverdi de, tek kurtulan bendim...) tarihin en güzel kentlerinden birine uğradım.

ne zamandır anlatmak istiyordum bu komik seyahatimi, kısmet bugüneymiş.
aslında tefrika etmek suretiyle ayrı başlıklarla devam edebilirim, böylece insanlık prag kenti'nin gerçek yüzünü de sayemde tecrübe eder (ah ah insanlık için feda olayım bee).

şehir avuç içi kadar bir yer olduğundan bir günde tümünü gezmek mümkün, işte o tüm gün içerisinde rastladığım bilumum dilencilerin duruşları beni çarpmıştı. secde eder bir halde saatlerce durmaları ile teslimiyetlerini mi ifade ediyorlardı, yoksa müşkül durumlarının boyutunu mu anlatmaya çalışıyorlardı karar veremedim.
pek çoğunun da köpeği de vardı yanında. onların duruşları neyse ki daha rahattı da, bir de onlar için üzülmek zorunda kalmadım.

sadece ikisinin fotoğrafını
çekmiş olmamın bir sebebi de, bu denli teslimiyet içeren, en dipte olduğunu açıkça ilan eden bir duruşun çekinmeme sebep olmasıydı.

tepeden bakanın yabancılık duygusunun yanı sıra (burada tepeden bakmak, hor görmek manasında değildir), saygının ve acıma hissinin karışımıyla
bir nevi anlayamama hali.
kendi kültürümüzde alışkın olduğumuz dilenci davranışından uzak olması, yani sözle ve hatta yolunuzu kesmek suretiyle yapılan dilenci taciziyle hiç bir alakası olmaması etken elbette.

acımasız bir açıdan düşünülecek olursa da bu bağlamda başarılı bir strateji gibi görünüyor, çünkü hedefine varıyor: itinayla hiç birini bir kaç bozukluk atmadan geçemedim.

bu duruşlarının tarihi veya dinsel bir kaynağı vardır muhakkak, ancak ben bulamadım (epey araştırmama rağmen), bilen varsa, bana da bildirirse sevinirim.

bu yazım biraz ciddi kaçtı, farkındayım, ama açıkçası, beni bu denli etkileyen bir anıya sarkazm yakışmayacak gibiydi...


2 yorum:

tukelmans dedi ki...

BÖYLE KÜLTÜRLÜ BİR FİRST LADY E YAZISI HAKKINDA 1 YORUMDA BULUNMAK BENİM GİBİ CAHİL ADAMA GÖRE ABESLE İŞTİGALDİR. KUTLUYOR ; BAŞARILARININ DAİM OLMASINI YÜCE ALLAH TAN NİYAZ EDİYORUM.

Adsız dedi ki...

bismillahirrahmanirrahim :)) sevgili Tukelmans yani ;) saygilar Zibicim...dinsel felan bir mana cikaramayacam ama burada da bu tarz dilenci cok ve genelde o aldiklari para ile icki felan alirlar, kopekleri mutlaka vardir cunku avrupa ulkeleri hayvan haklarina cok onem verdiklerinden gecen insanlar daha cok hayvana yemek almasi icin de para atarlar...