6 Şubat 2007 Salı

çilingir çilin çilink

Eve yedek anahtar yaptırayım dedim, dedim de çilingir amca diyemedi..Yaptığı anahtar kilide girmesine girdi de, dönmesine dönmedi... Mecburen tuttum yine çilingirin yolunu. Tabii en şaşırmış haliyle aldı anahtarı, tekrar elden geçirdi "şimdi açar" diyerek de elime tutuşturdu.
Eve geldiğimde sonuç hüsrandı malum. Gerisin geri gittim çilingire. Bu sefer yeni bir anahtar yaptı, ama duruma pek de bir üzülür hali vardı, ben de "isterseniz siz de gelin" diyerek üzüntüsünden kurtarmak istedim. Sonra da gazı vermek için
" Başka anahtarcıya yaptırdığımız anahtar bu kadar sorun yaratmamıştı" dedim. Tabii amca bunun mesleki yaşamında kara bir leke olarak kalmasını yediremezdi artık kendine. Aldığı gibi pensesini, tornavidasını, düştü ardıma.

Neyse geldi, kurcaladı durdu kapıyı, kilidi, nafile...
Ben mevcut kilidi de bozacak endişesiyle," hah oldu, yok olmuyor" gibi gereksiz nidalarla tepesinde yorumda bulundukça, amca sinirlendi: "Sen bi git öte bakiim, bana bırak bu işi" diyerek geri püskürttü beni. Ben de o geri püskürtülmeyle meraklı meraklı olaya burnunu sokan Cup'a püskürdüm. O da o sinirle galiba Alaca'yı bulmaya gitti...

Amca tam tamına 15 dakika uğraştı. Ben ha vazgeçti, ha vazgeçecek diye beklerken, o hırslandıkça hırslandı, anahtarı yağladı, vodooladı ama sonunda becerdi kapıyı ona açtırmayı.
Zafer dolu bir bakışla uzattı bana anahtarı, "Artık açıyor" diyerek. Tabii ben baştaki fırçanın acısıyla doğru dürüst teşekkür bile edemedim. "

Beş dakika sonra kapının kenarında tornavidasını görünce hemen bir "Ooooh olsun sana, atar mısın fırçayı! " diyerek sevindim.
Tornavidasızlıktan kudursun şimdi. Bir hafta sonra götürmezsem n'olayım!

İşte olay mahalindeki kanıt!

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Güzel yavrucuğum, nasıl anlamamışsın anlayamıyorum. Bu çilingir insan kardeşimiz 'Çilingir Yanık Efendi' olmuş, her defasında seni tekrar görmek için bir bahane yaratıyor.

Ori dedi ki...

ooo, yeğen kitapcıdaki çaycı cocuk gibi yine birini çarpmıssın:)) hakkaten yanık çilingir adı da yakışmış:)bir haftaya kalmaz adam geri gelmezse n'olayım:))

Adsız dedi ki...

Şimdi her şey iyi hoş da aklıma takılan bişey var yazdıklarında...Çilingir kapı kilit falan anladık.Cup'u püskürtünce alacayı bulmaya gitti galiba demişsin ya...bulmuştur sanırım...eeee yavruların birini bana verirsin artık:)))))
Tuncay..