21 Şubat 2007 Çarşamba

kediler kediler kediler

Bugün Ziraat Bankası'nın Tünel'deki sergi salonunu dolaştım ve bu fotoğrafı görünce dayanamadım.
Fotoğrafın fotoğrafı olur mu demeyin, olurmuş, hele ki böyle anlamlı bir fotoğraf olunca...

Hadi şimdi de kedilere atfedilen o kötü özelliklerden bahsedilsin!

Olağanüstü bir kare evsiz adam ve kedinin çizdiği kombinasyon: bir yanda sefaletin en uç noktası, diğer yanda inanılmaz sıcak bir birliktelik. Hala baktıkça nefesim daralıyor heyecandan.

Resim beni bir itirafa da zorluyor: karların yağdığı bir gün deniz otobüsü iskelesi ve karakol arasındaki park banklarında ikamet eden evsiz bir kadıncağız vardır, ona rastladım. Üşümemek için sürekli yürüyordu, üzerinde de kat kat eski paltolar giymişti. Derse yetişme zorunluluğu ile onu sıcak bir yere götürebilme isteği arasında boğuştum durdum ve içimdeki acımasız kent insanı galip geldi, yoluma devam ettim.

Yavru bir kedi olsaydı bu karlar altında üşüyen, hiç düşünmeden dersi, işi gücü, alır eve taşırdım onu hemen.

Ne zaman bu kadar duyarsız, nasıl bu kadar acımasız olduk?

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Bende daha önce böyle yerlerdeki resimleri fotoğrafladığım için yaptığını yadırgamadım ama bende acaip etkilendim bu karenin anlattıklarından. Neymiş bu fotoyu çeken kişinin adı? Kendisi ve fotoları hakkında daha çok bilgilenmek isterdim doğrusu.

Adsız dedi ki...

cok hos bir goruntu gercekten, kedinin arkadasligi bir farkli tabii, bunu ancak kedi besleyenler bilir ;) ama bakar misin konforu elden birakamiyoruz, yerim ben onlari cok sirinler yav ;)) Bu arada belki de yavru kediyi daha savunmasiz dusunmekten oturu o anda durmuyor olabilir misin, benimde senin gibi cebellestigim anlar oldugunda hep aklima su geliyor insanlarin secme ozgurlukleri var, ne olursa olsun karar bizlerin ayrica karmanin varligina da inaniyorum...belki de ilerleyen yorumlarla kendimi daha net aciklayabilirim, simdilik benden bu kadar :)

Ori dedi ki...

Az önceki türkü buraya uyarmış yaa; Taşa verdim yanımı, Toprak emdi kanımı, Azraile can vermezdim, Canan aldı canımı, oy dağlar...

Adsız dedi ki...

Timurtaş Onan'mış. Belki inanmıcaksın ama bende bu fotoğrafçıyı bir gün önce keşfetmiş, bir arkadaş sayesinde sevdiğim bir kaç fotoğrafını bulmuştum. Hatta bunları zaman zaman haftanın fotosuna eklemeyi bile düşünüyordum. Hala da düşünüyorum... Tesadüfün böylesi mi diyelim artık?:)

Sem dedi ki...

3. defa yazmış olacağım ama bu sabah olan birşey hakkında itirafta bulunmak istiyorum. Bu sabah işe giderken dünyamı kediler kaplamıştı sanki, Önce apartmanın girişinde, bizim alt kattaki kadının 2 yavru kedisine kimliğini bilmediğim yardımsever şahıslar tarafından kuru kedi maması bırakıldığını gördüm. Buda mahallenin tüm kedilerini bizim girişe getirmiş sabah sabah mama savaşı öncesi manzarayla karşılaştırmıştı beni. Beni görünce kediler biraz dağılır gibi oldu bende apartmanın ufaklıklarıa kolay gelsin deyip yoluma devam ettim. Sonra Rodi'yi gördüm. Bir su kovasına doğranmış marul kahvatısını beğenmemiş olacakki kuyruğunu hırçın bir şekilde sağa sola sallıyor marul parçalarına dokunmuyordu. Bunun üzerine marulu veren adam şefkatli bir sesle ona beğenmedin galiba deyip, beyaz bir kutunun içinde ne olduğunu göremediğim özel bir şey verince bizimki hemen bunları mideye indirmeye başladı. Bende kendi kahvaltımı düşünüp simitimi aldım ve tekrar yürümeye başlamıştım ki, kulağıma miyav miyav diye gayet acılı sesler gelmeye başladı. Sesin geldiği yöne baktım; beyaz bir kedi ordaki bir dükkanın güneşliğinin üzerine nasılsa çıkmış (belki oda kahvaltı peşindeydi bilemiyorum) ama inemiyordu, birisi beni kurtarsın diye de bağırıp duruyordu garibim. İşe geç kalma korkusu ile ve nasılsa kalabalık yer, birisi indirir düşüncesinin verdiği güvenle yoluma devam ettim. İtiraf ediyorum, iş beni bu hale getirdi:(

Adsız dedi ki...

Sloganımız gayet basit; Zibirix tembelliğine son, yeni yazılara evetttt:)))

Adsız dedi ki...

Bende katiliyorum, acaba ne oldu Zibirix e, nerde, ne yapiyor, ne dusunuyor?

Adsız dedi ki...

Zibirix nen var kuzum artık yazmıyorsun.?Yurdanur Vardar.

Adsız dedi ki...

kedilerin gib tembelsin:))

Sem dedi ki...

Anonymous gene isimsizinden yapmissin;) Eminim ismin yazilmayacak kadar uygunsuz değildir. Bidahaki sefere yazıver ismini Zibirixcazda bizde merakta kalmayalim. İnsanlarin durumunu bilmeden tembel demek, kedilere uyan sıfatlar koymak doğru değil bence. Eminim Zibi vakti olunca bu açığı kapatacak bizim için bol bol yazacaktır.

Adsız dedi ki...

neyse ki o mübarek ; güzel yücünü gördüm