22 Mart 2007 Perşembe

bizim apartmanın fanfinifonfonları

Dünkü negativizmden sonra, bugün laylaylom takılalım, ne de olsa hava yeterince iç karartıyor (yok vallahi benim karatmaz oldu yağmurlu havalar artık, her yağmur damlasına sevinir hale geleceğimi nereden bilebilirdim.. yağsın yağsın, barajlar dolsun!).

Dün aidatı vermek için yöneticinin dairesine çıktığımda tekrar gözüme ilişti şunlar: kapı eşiğinde nazar boncukları!
Hani tek birinde olsa, belki üstüne çok durmayacağım, üç komşuda var!

Apartmanca bir hastalığa mı yakalandılar? Sonra da adak adadılar: iyileşelim, eşiklerimize nazarlık gömeceğiz!

Ya da sıkıcı apartman toplantılarından birinde, apartman güzelleştirme kolunda çalışan bir komşu "şşş, gelin yeni moda başlatak, belki buradan çığ gibi yayılır, cam piyasasının dünya pazarına nazar boncuğu ihraç etmeye başlamasına neden olur, ülke ekonomisine bir faydamız dokunur" manasında parlak bir fikir attı ortaya, ama oltaya ancak üç komşu geldi?!

Anlamışsınızdır, ben bunu da saçma buluyorum, yoksa niye zahmet edip yazayım!
Düşünsenize hödööö diye insandan yayılan kötücül kozmik ışınları yutan bir cam! Sanki karadelik mübarek! Bir de insanlar üşenmeyip bunu kapı eşiğine koyuyor! Şimdi bu eve ne hırsız, ne de daha kötü niyetli biri girebilir! Bu nazarlık lazer ışınlarıyla durduruyor o şahsı. En modern alarm sisteminden daha gelişmiş bir model bu arkadaşlar!

Not: Zeki okurlarımdan biri hemen, "ee burada iki tane var" diye atlamadan söyleyeyim: üçüncü komşunun nazar boncuğunu çekemedim, tam o anda kapı açıldı, makineyi nereye koyacağımı şaşırdım...

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Zeki okurlarından biri olarak iki resmi görünce üçüncü nerde diye sormıyacaktım çünkü resim resim dedim diye afaroz edecektin beni nerdeyse. Ama okur analizi yapman bizi düşünmen hoşuma gitti Zibirix. Sagolasın.

Maşallah resimlerde çok yakışmış bloga nazar mazar değmesin:))

Sem dedi ki...

Zibirixciğim insanlar mutlu yuvalarını korumak kötü gözden sakınmak istemişlerdir bunda şaşıracak ne var.

Seni bilmem ama ben ve kasabamın tüm çocukları omuzlarında bazan yanında ufak bir altınla yıllarca taşımışlardır bu boncukların ufaklarını. Faydası olmuşmudur kötü şeylere karşı, tabiki hayır. Kaç kere boncuklarımıza rağmen düşmüş kafamızı gözümüzü yarmışızdır kimbilir.

Ama ne varki annelerimiz onsuz dışarıya çıksak korkmuşlardır bize kötü birşey olacak diye. Eğer bu boncuklar onları rahatlatmışsa ne mutlu bu boncukcuklara diyorum:))

Tabi boncuğun başka kullanım alanlarıda vardır, mesela şarkılar da:)

onda bunda şundadır
şunda bunda ondadır
mavi boncuk kimdeyse
benim gönlüm ondadırrrrrrr.

Napim sen başlattın laylaylomculugu bugün:)))

Ori dedi ki...

İi yaptın Sem, bende iki türküyle katılıyorum güne:))

Gapı gapı gezerim

Dam başında gezerim
İnci boncuk dizerim
Senin gibi güzeli
Nerde olsa sezerim
.....

Evreşe yolları dar
....
Kapıların önünde mavi boncuk nazarlık
Benim yare hediyem bir ufacık gerdanlık
Evreşe yolları dar
Bana bakma benim yarim var

Adsız dedi ki...

hahahhaahhahaha arkadaslar valla gunumu neselendirdiniz, sagolun :)) ne guzel turkuler soyluyonuz :)) Zibirix e de kocaman opucukler...bugun biraz soldan kalkmistim da...super geldi ....neyse bu arada az kalmis yakalaniyormussun Zibirix im...aman dikkat et :))

Adsız dedi ki...

Nazar boncugu Suriye den geliyormus, ama son zamanlarda fuel oil ile çalışan modernize olmuş ocaklarda yapılıyormus. Onun için orijinalliği yitirilmiş durumda.Geleneksel sekilde uretilen tek yer Turkiye.Izmir de bulunan Boncukköy, Görece ve Kurudere köylerinde geleneksel tarzda nazar boncuğu üretimi hala devam ediyormus.Yapimi cok ugras isteyen bir sus, bence cok da guzel duruyorlar...Inanc kismina gelirsek bazen inaniyor gibi oluyorum, ya da dogrusu inanmak istiyorum :)) bazende Zibirix gibi fuzuli goruyorum...Bilim dergilerinden okudugum bir yazi vardi, cevremizdeki aura ile ilgili...mesela onun varligini dusunursek, kotu isinlarin boncuktaki cam in yardimi ile geldigi yone dogru yansimasini dusunuyorum, aciklama olarak....kem gozlere sis :))

Adsız dedi ki...

Camin ilk renklenmesi Misir dan gerceklesmis...Türklerde ise cam işçiliği Selçuklular döneminden itibaren görülmektedir.Mısırdan İzmire gelen ustalar Kemeraltındaki Arap Hanında hal hal ve boncuk bilezikler yapmalarıyla başlamış.Türkler, kendi gereksinimleri doğrultusunda, katır boncuğu tasarımıyla geliştirmişlerdir. Renkli camların ortaya çıkmasıyla da boncuğa göz koyulmaya başlanmıştır.

Adsız dedi ki...

Nazar boncuğu ustaları, asıl nazar boncuğunun mavi üzerine sarı renkli olduğunu, sarı rengin içinde kurşun bulunması nedeni ile nazara etkili olduğunu belirtmektedirler. Vampirlere ve kurt adamlara oluuuuuummmmmm

Sem dedi ki...

Banucuk ne güzel araştırmalar yapmışsın sen öyle; nazar falan deymesin sakın sana! Elemtere fiş, kem gözlere şiş:))

Bir kıyaklık da benden: www.nazarboncugu.com Daha fazla bilgi isteyenlere:))

Suleyman Ve Ben dedi ki...

Merhaba Zibirixia,

Ben Suleyman - Kanada'dan :)

Senin blog simdi gordum. Wow !

Cok guzel blog ve resimler.

Nazar boncuklu resimler cok ilginc!

Turkiye'de nazar boncuk her yerde gordum, ama kapida gor+me+dim...

Incredible :)

Hoscakal, sen de yaz,

Gorusuruz,

Suleyman.

Adsız dedi ki...

Tesekkur ederim Sem cim oraya da hemen bakiyorum...Bu arada Suleman buraya da ayni yorumu yapmissin kardes...kes yapistir kopyala olmus :)) yorumlarini isterez Kanada dan....

Adsız dedi ki...

nedense bu tip adetler hep az okuyan çok övünen kadın vatandaşlarımızda olur örneğin benim karşıl komşum şimdi öğrendim neden kapısının önündeki eşikte nazar boncuğu olduğunu, tevekkeli değil bana kızımın baş ucuna bıçak koymamı da söylemişti bir defasında... "şöyle okullarda okumuş, böyle maaşlar alıyormuş" diye övdüğü kızı da geçenlerde bana porselen takımı satan angut çıkmaz mı? üstelik de tesadüfen kapıda karşılaştık, angut beni tanıdı ben onu değil... hasbelkader ben herkese iyi ve güler yüzlü davranırım ama o kızının kafasının yanına bıçak koy diyen geri zekalı alsın nazar boncuğunu münasip bir deliğine soksun yane...