20 Mart 2007 Salı

stockholm sendromu

Ingiltere'den yazan bir okurumun (vay vay vay, duyan da Nobel aldım, dünyanın herbir yanından okur mektupları alıyorum sanacak... ee totom kalktı, yapacak bir şey yok gayrı!) bahsettiği kitap bana 'Stockholm Sendromu'nu anımsattı.
Hani banka soyguncuları tarafından rehin alınan dört eleman vardır, polis bunları kurtarmaya kalktığında aktif olarak kurtarılmaya direnmekle kalmamış, soyguncular hapse girince de avukat paralarını toparlamış ve işte bize bu muhteşem sendromu bahşetmişler (Düşünsenize, adam sonunda evine geliyor ve karısına şöyle sesleniyor: "Hanım bugün de pek verimliydi, tıp dünyasına yeni bir sendrom kazandırdım." Hah afferin, ellerin dert görmesin!)

Aynısını Fowles'ın romanında bizim kelebek koleksiyoncusu da dener, ama mahsene tıktığı rehinesinin ona ilgi duymasını boş yere bekler, hatun kararlıdır: kaka adamlara aşık olmak yok! (Kitabın yayınlandığı altmışlı yıllar kadın hareketinin canlanmaya başladığı zamanlar, tabii feministlerin tepkisiniden tırsmıştır amcam, yoksa nasıl aşık eder, Stockholm'a taş çıkartırdı kimbilir...)

Bu da ne anlaşılmaz durumdur, sen kalk seni hapseden, sana tanrılık taslayan elemana arkaşça duygular besle, hatta o zor duruma düşünce de yardım et (hoş psikoanaliz dünyası da anlamamış ki, sendrom diyerek sıyrılmış işin içinden ...)

Yok yani, ille de kendini ezene sempati besleyecek ve hatta aşık olacak insan evladı...
Var bir mazohist yanı her ölümlünün!

4 yorum:

Sem dedi ki...

Biz Turkiyelilerde Behcet Sendromunu vermisiz dunyaya. Simdilik bu türde baska bir isim dusunemiyorum ama dusunursem donecegim sayfalarına.

Adsız dedi ki...

evet ornek cok malesef....sanirim basimiza gelmeden anlayamayacagimiz bir durum...aman neyse anlamayalim ;)
Bayanlar ve tabii beyler lutfen bizi sevenin kiymetini bilelim ve eger istemiyorsan surundurme kardesim, aci cektirmenin alemi yok degil mi!

Adsız dedi ki...

Ve sevgulu Beyyan , sevgulu Bey lutfen kendinizi toplayin ve sorun Ben bu insanla nereye dogru gidiyorum ve bana ne kazandiriyor!!!!!!!!!

Adsız dedi ki...

Birbirini tokezlemenin alemi yok ki insan sevdigiyle kol kola destek olmak ister, eger destek yoksa neden destek icin oturup aglanir....kaldir basini bak bir etrafina degil mi yani.......offfffff beaaaaaaaa