21 Mart 2007 Çarşamba

suç patlaması

Farkındayım bugün pek bir negatif bakıyorum hayata, zannımca solumdan kalkmakla kalmadım, solumla da oturdum bilgisayarın başına.

İstanbul suç şehri oldu (bknz resim), ama bizim Vali Polyana'ya taş çıkartacak bir optimizm sunuyor: İstanbul en güvenli şehirmiş.

İki defa gaspa uğramış biri olarak Vali'yi
kucaklayasım geldi ve bu kentin artık yaşanmaz olduğuna kanat getirmiş biri olarak böylesi bir inisiyeden mahrum kaldığma yandım.

Yaşasın, en güvenli şehirde suç oranında rekorlar kırıyoruz! Eee biz zaten diyalektiğin cisimleşmiş ırkı değil miyiz?
(Eh be zibi, bu lafı kendim anladıysam şapka çıkartacam, nıhahah)

3 yorum:

Sem dedi ki...

Zibi bence önemli bi konuya deginmissin. Cevremdekilerin en azindan bir kere kapkaçcılığa ve kovalamacaya uğradığı düşünülürse, Bay Vali Polyanna başka bir diyarda yaşıyor derim. Suçun patlaması insanları tedirginliğe ittiği gibi yeni nesilin de korku içinde büyümesine neden oluyor. Rahatlıkla minübüse binip eve gelebilen bir arkadaşımın kızı okulun önünde organ mafyasının beklediğini duyduktan sonra artık kendisi seyahat etmek istemiyor.

Suç oranı arttıkça içimizde büyüyen bu korkular da yaşam kalitemizi etkiliyor, özgürlüğümüzü kısıtlıyor. Bu kadar güzel bir şehirden alacağımız tatlar azalıyor:(

Londra'da, suçun çok daha yüksek olduğu bir yerde, yıllarca yaşamış ve sağ salim buraya kapağı atabilmiş biri olarak dikkatli olmaya, ama bu suçlardan oluşan tehlikelerin de özgürlüğümü kısıtlmamasına çalışan bir dengeyle yaşamaya çalışıyorum. Bundan başka da bir seçenegim de yok gibi:(

Adsız dedi ki...

Diyalektigin cisimlesmis hali ! hmmmmmmmmmmmm bak Zibi bana bunlari ogretebilirsin , her ne kadar ne dedum bilmiyom dediysen de, oraya yazmis olmani biliyon diye algiliyorum ;)

Adsız dedi ki...

Malesef aclik ceken insanlarin gittikce arttigi bir donemde boyle suclarin da artiyor olmasi sasilicak bir durum degil...Polyanna valiye elma sekeri yollayalim...Burada da aksamlari tek basina cikip gezmek mumkun degil, hatirliyorum da guney Londra da bir bara gitmistik 4 bayan, ve donuste dordumuz de kol kola titreyerek hizli adimlarla donmustuk...Sem hatirlarsin belki...benim seyahat kartim ve param gitmisti o gece...firsatcilar heryerde...buyuk kentte dikkatsizce dolanmak intihar etmek gibi birsey...