24 Mayıs 2007 Perşembe

güzel türkçemiz

Bir blog yazarı, hele ki benim gibi "geyik" konular üzerine yazan biri için inanılmaz bir kaynak bizim şirin ülkemiz.
Nitekim geçen haftaki pazar alışverişim de gayet verimliydi.

Yazının başlığına bakanlar, "ee hani Türkçe?" diyecekler, ama zaten sorunumuz da o!

Hani Türkçe?
Ee be güzel kardeşim, sen daha Türkçe yazmayı beceremiyorsun (nasıl iftira atıyorum değil mi? Sanki konuştum pazarcıyla da yorum yapıyorum!), neyine senin yazılışını dahi bilmediğin İngilizce terimler?

Aslında pazarcıya kızmak da doğru değil biliyorum. Adam belki ya ortaokul mezunudur ya da lise ve kimbilir kaç sene evvel bitirmiştir okulu, nereden anımsasın dilbilgisi kurallarını, imlasını vs.?! Zaten İngilizce dersinde hocaları da gelmemiştir dönem boyunca derslerin yarısına...

Ama ya üniversite okuyan öğrenciler!!! Orada durum daha mı iyi sanıyorsunuz? Yabancı dil eğitimi verirken bazen Türkçe dersi verme ihtiyacı duyuyorum. Hele maillerde kullandıkları dili görünce başımda neden saç kalmadığını anlarsınız.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

acaba turistin dikkatini mi cekmeye calismislar?

Adsız dedi ki...

boody ve bady ayni manaya geliyo herhal :) farkli yaklasimlar iste en azindan kopya cekmemisler :)

Sem dedi ki...

heh he:)) Güzel Türkçe'mizi zaman zaman harap edip İngilizceyi o kadar parçalamayan biri olaraktan bu 'body''nin sokakta yazılış şekli hep beni gülümsetmiştir!. Ne şekilde yazılırsa yazılsın hep İngilizce anlamını düşünüp bunlar ne vücudu satıyorlar diye kendi kafamda bir geyik çevirmişimdir. He walla zaman zaman kendi kendimi eğlendiren bi insanım işte. Siwitler biraz daha üstünde dursa ilerletecek gibi işi; en azından w kullanmışlar beahhh:))

Aslında akşama gelecek ekmek parası derdinde olan bu insanların bu kadarcık aldıkları eğitimle bu kadarını bile yapabilmeleri bir mucize gibi geliyor bana. İkinci bir dil konuşan bir insan olarak annemin okuma yazma bile bilmemesi beni hep düşündürmüştür ve ülkemizde insanlar arası uçurumun çok çarpıcı bir örneğidir. Ama eğitim açısından bizim kadar olanaklardan yararlanamayan insanları kendilerini geliştirdikleri başka alanlar ve yaratıcılıcıkları içinde kutlamak gerek.

Saol bunları açıklama, yorum ve görüntüleri ile bize sunduğun için. Bloğunu seviyorum....

Ori dedi ki...

fransızdı benim türkçe muallimem, fransızca muallimim de türk. butün sınıf pariste yaşıyoduk. arada bodii giymiş yapancı gelirse walla onlarada tarzanca bildimizi öretiyoduk:))

Cemre Kabaş dedi ki...

Zibinin objektifine yakalananlar flaş flaş flaş...Gerçi bende çok dikkat etmem imla hatalarına ama bunlar bu kadarda olmaz dedirten cinsden:P
Dikkat ettinizmi yalnız 5 ytlden 3 ytl ye düşmüşler süper,bi salı pazarına uğramak lazım:)