31 Mayıs 2007 Perşembe

ilk lezbiyen gey otelimiz

Hayırlı uğurlu olsun, ne diyeyim. Haberin detayı aslında çok da önemli değil.

Arkadaş çevremde gay ve lezbiyenlerin mevcut olmasından dolayı Istanbul gibi bir metropolde bile ne tür baskı ve eziyetlerle mücadele etmek zorunda olduklarına az da olsa şahit oldum. Hiçbiri kolay değil, her şeyden geçtim, en hafifini söyleyeyim sadece: siz sevgilinize sarılıp, el ele dolaşabilirken, onlar bunu yapamıyor.
İçiniz içinize sığmaz bir halde yanınızda yürürken sevgilinizin elini dahi tutamadığınızı düşünsenize!

O yüzden gey ve lezbiyen barlarının olması, hatta otellerin açılması bir yerde iyi. diğer taraftan açık hedef olarak gösterilme ihtimali beni tedirgin ediyor.

Başka dinlere, başka etnik kökenlere, yani başkasına ya da felsefi söylemle "diğerine" tahammül gösteremeyen bir toplumda ...
Cümleyi tamamlamakta zorlanıyorum.

Neden bir diğeri tehdit oluşturur? Kişi kendi benliği ile bu denli zayıf bir bağ mı kuruyor ki, kendisinden olmayan bir şey onu bu kadar kolay yoldan çıkarabiliyor?
Bunu kadınların erkeklerin şehvet duygularını uyandırmaması için örtünmesine kadar vardırabiliriz. Sonuçta kadın da erkek için bir diğeri oluyor. Tehdit unsurları da hükmedilmesi gerekir, örterek, baskı kurarak ya da dahası: yok ederek.

İşin gırgır yanına kaçacak bir yazı yazmak isterdim ama insanların duyarsızlığı boğazımı düğümlüyor, elimi de...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Komik olan da ne biliyon mu kardes firsatlari olsa kendileri de deneyecek ama saygi duymak yerine, ben gizli yaparim ben bile bilmem, yapani da kinarim cumle alem duyar lay lay lom diye yasiyo okuzler iste...asacan bi taraflarindan tavana ;)

Adsız dedi ki...

Ohh ne ala memleket! Bundan iyisinimi bulacağız? İstersek tatile gidiyoruz, istersek beraber ev tutuyoruz, hiç evlilik cüzdanı derdimiz de yok. Öyle otel, bar falan istemem:)