22 Mayıs 2007 Salı

kapıyı kapatın

Deniz otobüsündeyim. Ön kapının kilidi bozulmuş ardına kadar açılıyor, görevlilerden biri kapamaya çalışırken, sıcak havadan bunalmış bir hanım atlıyor, "açık kalsın, temiz hava giriyor içeri" diyerek engel oluyor.

Aradan beş dakika kadar bir süre geçiyor, dev bir dalgayı karşıdan alınca gemi rodeo yapar gibi zıplıyor. Tam ilk dalganın şaşkınlığını atlatmaya çalışırken ikinci dev bir dalga daha zıplatıyor bizi.

Ben "Galiba bu iş ciddi, can yeleklerine konsantre olmak lazım" diye düşünmeye başlamışken, feryat edenler, tekbir getiren teyzeler ve amcalar ile "aa ne güzel bir daha bir daha" diye sevinen bir veletten oluşan bir kompozisyoun önünde demin kapı açık kalsın diye bağıran teyzenin tek derdi "kapıyı kapatın" şeklindeydi.
- Kapıyı kapatın!
- Kapıyı kapatın!

Sonunda bunun boğulmaktan daha beter bir bağırtı oduğuna hüküm getiren görevlilerden biri güvende olduğu soteden çıkıp kapıyı kapatmaya geliyor, bir yandan da teyzeyi sakinleştirmeye çalışıyor, "Hemen su girmez oradan!"

Neyse dalgalar sakinleşiyor da ben de yorumumu kamuoyuna sunmaktan vazgeçiyorum: "Yahu hepiniz manyak mısınız? Gemi batarsa konserve şeklinde dibe mi batmaya niyetiniz var? O kapıdan yüzer çıkarız işte!"

Bir daha böyle cahil yolcularla yolculuk yaparsam!

Gerçekten de İDO yolcuları gemiye almadan niye bir test yapmıyor? Cık cık cık, bu da İDO'nun zayıf noktası işte, kendilerini en yakın zamanda uyaracağım!

3 yorum:

Sem dedi ki...

Gunaydin Zibi, bu ne erkencilik boyle? 6.56 gibi bir saatte yazi yazman beni cok duygulandırdı dogrusu:) Evet evet test iyi fikir; 20 dakikalik yolcuga baslamadan soyle bi 2 saatlik test testen gecelim dememi beklemiyorsundur herhalde. Tabi test yapilip gecenlere belki verilebilir ve her biniste bu belge ibraz edilirse is degisir:)) Gerci benim bir kac hafta sonra basliyacak vapur yolculugum Deniz Otobusu degil Sirket-i Hayriye'nin o Glasgow'dan gelmis karekterli vapurlari ile olacak:)) Her sabah guvertede oturup hayatin, dunyanin akisini seyredicem. Uff dusunmesi bile heyecanlandirdi bir an. Neyse daldim gitti bogazin maviliklerine...

Bu arada Gozlem kategorisi acmissin; bende sana gözleme yemege gelirim gari:))

Ori dedi ki...

Aman aman bir de test çıkarma başımıza:) Hele birde olası sorular (yolculuk duası gibi)aklıma geliyorda!

Cemre Kabaş dedi ki...

O kadını orada seyretmek isterdim eheheu:)Ne güzel bedava eğlence ben olsam gülmekten ölürdüm heralde:P