29 Nisan 2007 Pazar

bu çevreciler

Dün karşıya geçeceğim, bir baktım birileri ellerinde pankartlar, dövizler, bağırış çağırış yürüyorlar... "Kardeşim sizin başka işiniz yok mu? Hafta sonları ailenizle birlikte, çubuklu pijamalarınız ve mangallarınızla birlikte otoban kenarı piknik yapmak gibi faideli meşkaleleler olabilirdi mesela! Ne işiniz var meydanlarda?" türevinden bir güzel sövdükten (tabii içimden sözdüm, sayıca azıcık fazlalardı, döverler möverler... sonra nasıl blogçuluk yapar, vatana millete hayırlı olurum?) yine de merak sardı tabii.

Kim bunlar neyin nesi?
Dövizlere baktım, yok "nükleer santrale hayır", yok "alternatif enerji", yok "Kyoto'yu imzala". Yok yok bu çevrecilerden adam olmaz! Yahu bu gezegen zaten gitmiş, geç kalmadın mı meydanlarda böyle yırtınıp durmaya? (Gerçi ben zaten inanmıyorum gezegenin ölüyor olduğuna, hepsi komplo teorisi, ahanda Ron Arnold gayet güzel anlatmış!) Kaldı ki, su buharı olan başka bir gezegen de bulundu, bu bittiyse ona yerleşir, onu tüketiriz! Ne olmuş yani? İş sadece oraya gidebilmeye kalmış.

Yürümekle de kalmıyor bu çevreciler, düğüne gelmiş gibi bir de halay çekiyorlar. Bak sen, sanki bir nevi nanik. Hem eylem yaparız hem eğleniriz, kenardan seyredenler çatlasın.

Bugün de başka bir miting var, o da Çağlayan'da olacakmış. Gerçi onun konusu bambaşka ama yok yok, bu insanların cidden yok işi gücü!

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Ron Arnold un yorumunu okuyamadim, tuh,....neyse gene bakacagim...
Tabi dimi yaa ne isleri var pazar gunu hem futbol felan vardir, kovboy filmleri de oynardi...John Wayne mesela favorim, silahi destekleyen guclu erkek...bayilirimmmm :))

Sem dedi ki...

Zibicim Cumartesi günü mitingin olduğunu biliyordum ama başka bir işim olduğundan dolayı gitmeyi planlamıyordum ama bilirsin bazan hayatta neye niyet neye kısmet anları olur:) onlardan biri oldu. Vapur iskelesine gideceğim yollar kapandığı için Haydarpaşa Endüstri Meslek Lisesinden Kadıköye doğru yürümeye başlayınca kendimi bu bahsettiğin kalabalığın ortasında buldum ve iskeleye kadar onlarla yürüdüm.

Rio'daki karnavallar kadar diyemiyeceğim ama bu topraklarda bu kadar renkli ve bu kadar eğlenceli miting yapan başkalarını görmedim. Hiç yanlarından ayrılmak istemedim hatta tüm tanıdıklarımı çağırayım bana katılsınlar istedim ama yetişmem gereken bir vapur vardı, hüzün içinde ayrıldım kendilerinden:(

Daha sonra Beşiktaş'tan Kadıköy vapurunu yakalamak için koşarken bıraktıkları küçük bir papatya çiçeği şeklindeki pankartiyelerini buldum sokakta ve aldım elime eve kadar onunla yürüdüm. Bir tarafında papatya diger tarafında ise slogan vardı: 'Hepimiz ayıyız, hepimiz kaplumbağayız" diye. Vapurda bunu taşıdığımı gören meraklı teyzeler bana tabiki soran gözlerle baktılar. Bende mitingden bahsetme fırsatı buldum onlara:) İnternette yaptığım araştırmada bu sloganla ilgili mitingde konuşan Ömer Madranın, sloganın yok olmak üzere olan kutup ayılarının yaşam hakkı için çok önemli olduğunu söylediğini öğrendim.

İstanbul gerçekten mitingler açısından çok hareketli bir hafta sonu yaşadı. Banuş bu yüzden pek ortalıklarda yoktuk anlıyacağın:))

Adsız dedi ki...

Peku o zaman Sem cim, aktiviteleri birakmamak lazim, e artik yeni yazini da hazirliyorsundur herhalde bu siralar... ;)