30 Nisan 2007 Pazartesi

ang lee'nin hulk'u

Bahar tatiline girdim biraz daha rahatladım. Hoş gene iş var, gene çalışıyorum ama çalışırken de aynı zaman da film izleyebilecek kadar da gevşedim.

Bugün öğleden sonra öğrencilerin ödevlerini okurken bir yandan da Hulk'u
izliyorum. Konuyu orjinalinden biraz farklı ele almış ve elbette 3d'nin nimetlerinden olabildiğince faydalanmışlar.
Ama maalesef karakteri tam çizgi film kıvamına sokmuşlar. Her
ne kadar orjinalinde bu kadar yakışıklı olmasa da (bknz yandaki Marvel çizimi) reel fon üzerinde çizgi roman bir yeşil dev adamın oradan oraya zıplaması filmin efektini azaltmış.

Diğer yandan, üstelik Marvel çizgi romanları ile büyümüş bir velet olmama rağmen orjinal hikayede işlenip işlenmediğini anımsamasam da, yaratılış efsanesindeki meydan okuyuşun burada çok güzel ele alındığını düşünüyorum. Kendisini yaratan babaya (başka bir deyişle Tanrı'ya) karşı geliş sahnesi kapkaranlık bir görsellik sergilemiş.

Ve bütün süper kahramanlarda olduğu gibi burada da kıyafet problem teşkil ediyor. İnandırıcılıktan uzak kalıyor. Normal insandan yeşil deve dönüşürken ayağındaki çorap dahi parçalanırken, nasıl oluyor da o pantalon sağlam kalıyor? (Evet evet, bütün sorunlar bitti, kahramanların donları problem oldu!)

Ve korkarım filmde en çok hoşuma giden kısmı, jeneriğin çizgi roman karelerinden alınma konuşma balonları ve yazıları şeklinde düzenlenmiş olmasıydı!

3 yorum:

Adsız dedi ki...

eheuheeueheu...bence hulk in pantolonu lastikli :) yesil olmasinin nedeni ise cocuklugunda annesi ona zorla sumuklu bamya yedirmis ne zaman kizsa reaksiyon gosterip yesile donuyo...

Adsız dedi ki...

bende deve dönüşüyom simdilerde ama hala aynı pantolon aynı ceket giyorum hatta iç çamaşırlarım bile aynı hiç değiştirmem.

Sem dedi ki...

Ne TR gündemini nede İncredible Hulk'un pantalonunu kaçırırım tadında olmuş yazın. Elciklerine sağlık.

Go Zibi go gooooooo
Seni kimse tutamazzzzzzzzzz