6 Nisan 2007 Cuma

vakti olmayanlar için ev temizliği rehberi

Çok çalışıp vakti olmayan, ama titizliği de tavan yapan okurlarım bana müteşekkür kalacaklar biliyorum bu değerli rehber için! Buyrun size bir kaç ipucu:

1. Evi mümkün olduğunca az kirletmeye bakın!
Birinci madde mümkün değil, ruh muyum ben kirletmeyeceğim diyor ve yukarıda bahsettiğim kişilikseniz geçelim diğer maddelere:
2. Misafir kabul etmeyin! (pisliğinizi kimse görmezse, siz de daha az rahatsız olursunuz! Ben niye hep çok işim var bahanesi yapıyorum, asıl evi mok götürüyor!)

3. Etraftan çekiniyorsanız, o zaman kaldırın koca totonuzu, hiç olmazsa elektrik süpürgesini fişe takın. Yarım saat kadar çalıştırın. Hiç olmazsa konu komşuya temizlik yaptım imajı verirsiniz. Siz de o arada daha mühim işlere zaman ayırırsınız.
4. Ama benimki gibi bol toz tutan bir evse, kaçınılmaz, gerçek manada süpüreceksiniz
etrafı.
5. Kilim ya da halıları kaldırmayın, üstlerini bir güzel süpürün, kenarlarını kaldırın altına da biraz ulaşın (orada kalan tozlar pusuda yatan düşman gibi, süpürgeyi kaldırdığınız anda fırlıyor ortaya!).
6. Masa örtüsünü değiştirin, temiz bir görünüm veriyor!
7. Yemek yapmayın, diyet yapın! Hem muhteşem bir vücut hem de daha az bulaşık sahibi olursunuz. (Yaa bu göbek niye var hala?!)
8. Yedinci madde sayesinde azıcık olan bulaşığınızı biriktirin, haftada bir yıkayın (nasılsa misafir de gelmiyor, kim görecek?).
9. Banyo küvetinde siyah organizmalar gördüğünüzde, ee artık temizleme vaktinin geldiğini anlayın. Ama isterseniz yeni ev hayvanatım diye de
yutturabilirsiniz kendinize (misafir gelmiyor ya, başka kimse kalmıyor o bakımdan kendinize yedireceksiniz!).
10. Pencereleri senede bir kez silin. Ama daha sık sileceğim, işi gücü bırakıp derseniz, benim
yumurtacı çocuklara haber vereyim, yaptırım güçleri bayağı iyi :))

Bütün bu söylediklerimi yaparsanız, işte benim yanda gördüğünüz evim kadar temiz bir eve sahip olursunuz!

Güle güle kirlenin!

4 yorum:

Sem dedi ki...

Ah Zibicim ne kadar güzel böyle şeyleri dert edebilecek güzel bir yaşantın var :P

Adsız dedi ki...

hahahahah cok guldum yav...ben yazdiklarini yapiyormusum meger :))

Adsız dedi ki...

ben de sildirdim camdaki yumurtamı nihayet. hani hatırlıyor musun, teee yılbaşında atmışlardı hihihi...

Sem dedi ki...

Zamane yumurtacı çocukları işte!!! Eskinin yımırtacııı çocukları buldukları yumurtaları satarmış;)) yeniler de bizim kızlarımızın camlarına musallat olmuş:( Pınar yeni gördüm yazını, senin de camını yumurtaladılar demek. Geçmiş olsun.