17 Nisan 2007 Salı

güzin ablaya açık mektup

Sevgili Güzin abla,

pazar günü aradılar dersin ortasında, "baban ağır hasta, gel helalleşmeye..."!
Sen tanımazsın benim aileyi, bu bizim valide arayan. Bayan PANİK. Durumun söylenilenin yarısı kadar olduğunu biliyorum, ama yine de sıkıntı düşüyor içime, dersi iptal edip atlayıp gidiyorum komşu şehre.


Eve giriyorum, babam sevinç gözyaşları döküyor.
"Baba, yürüyemiyor dediler senin için, at bakayım bir tur da görsünler!" diyerek bir gaz veriyorum, bizim eceli gelmiş peder salonda kocaman bir tur atıyor yürüteciyle. Annem ağabeyim dumura uğramış bakıyor. Benim toto tabii tavan yapıyor.
Ee hani kötüydü diye bakıyorum anneme, "Ben gel demedim ki, sen merak ettin." demez mi!

Gece fenalaşıyor peder... benim gaz da bu kadar işe yarıyor demek ki. Valideye boşaltıyorum cüzdanı, dönüyorum.

Durum o kadar feci değil biliyorum, kalırsam valide de ağabey efendi de kebap yapacaklar, ailenin en küçüğü bendeniz her bir naneye koşturacağım. Tecrübe konuşuyor: bir sene boyunca yaptım. Bir yandan hastanede yatan babaya yetişip diğer yandan panikten tansiyonu yükselen anneyi doktor doktor dolaştırmış, bir de işe güce yetişmiştim. İşsiz güçsüz ağabey hazretleri ise daha birinci ayın sonunda "baskıya" dayanamayıp ortadan toz olmuştu tabii. Hani sanki sorumluluk onlarda olunca üstüme daha mı çok yük biniyor ne...

Dün ambulansçı azarlıyor, annem beni arıyor, ne yapayım diye. "Çağır ambulans görevlisini telefona, ben de ona fırça atayım" diyorum.
Bugün ise "baban gitmek istemiyor doktora" diye arıyor. Hadii babama da bir fırça atıyorum. Fırçacıbaşı kesildim anlayacağın. "Tamam gideceğim kızım" diyor babacık. Ama netice? Değişen bir şey yok, babam hala adam akıllı bir muayeneden geçmiş değil! Bense burada kudurmaktayım. Off şeytan diyor, bırak ales'i, bırak kadro imkanını, git babanla ilgilen! Yok onu melek diyor. Şeytan, kal lan diye bağırıyor sol tarafımdan.

Neyse işte Güzin abla durum böyle, sen bu hasta baba, panik anne ve sorumsuz ağabey, ama asıl önemlisi şeytan ve melek ikilisi ile ne yapmamı önerirsin?

Sevgiler
Zibi



Sevgili evladım Zibirix,

Senin durumun pek fena! Bence biran önce kendini o aileden sildir ve başka bir aileye evlatlık olarak git, benim aklıma başka çözüm yolu gelmedi.

Selamlar

Güzin ablan



Sevgili Güzin abla,

Çüş!

Selamlar
Zibi

10 yorum:

Sem dedi ki...

Zibi, bende benim aileyi sorunlu bilirdim. Demek ki her ailede yaşanıyomuş bu tür şeyler. Eminim kendin en doğru kararı duruma göre vereceksin.

Bu arada her ne kadar Güzin abla diye imzalasada onun kızı bakıyormuş artık yazılarına. Ve kızını esefle kınıyorum verdiği cevap için.

Adsız dedi ki...

Analaşıldı, anlaşıldı! Kızım senin ales males çalıştığın felan yok. Bloğuna bakıyorumda, sınavlardan önce yazdığın blog yazısı sayısı 2006 yılında yazdıklarını çoktan sollamış durumda. Belli ne halt ettiğin. Şimdi de kalkmış şeytan dedi, melek demedi, ses soldan geldi..aaaa. Şu Güzin de manyak, ayol seni kim napsın da evlatlık alsın. İki de sıpan var.
Şimdi otur da dersine çalış. Ales olmadı, Ali alır belki.
Hadi Allah kolaylık versin.

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar, Zibirix takma adlı dostumuzun babasını bugün kaybettik... Zibi bir kaç gün buralarda olmayabilir. Zibirixa'nın ve hepimizin başı sağolsun... :(((

Ori dedi ki...

Başın sağolsun arkadaşım:(

Adsız dedi ki...

Sevgili Zibirix

Yazini okuduktan sonra bir cosku ile laf atmayi dusunuyordum ki uzucu haberi okudum, basiniz sagolsun. Anladigim kadariyla sen elinden geleni yapmissin...

Olume ovgu olur mu....

Sen olmasan duyar mıydım gerçekten
Özlem nedir acı nedir ayrılık ne
Ölüm sana övgüler düzenleme
Boynumun borcu olsun yürekten

Ölüm seni seviyorum inan ki
Hani alırsın diye sevdiğimi
Hep korku hep tasa içindeyim
Yani yaşamın daha içindeyim

Ölüm seni seviyorum şaşma buna
Sen olmasan bilir miydim hançeri
Ölüm seni seviyorum yaklaş daha
Yaşamın görünsün görkemli albenisi

Ölüm seni duymasaydım derinden
Düşünebilir miydim evreni
Evren ki renk renk bin bir görünümde
Saçılır şenlik fişekleri gibi

Ölüm seni kucaklıyorum seviden
Nelerle tanıştırmadın ki beni
Sana borçluyum duyularımın keskinliğini
Seni yaşadıkça varolduğumu yeniden

Nahit Ulvi Akgün' den bir siir...

Adsız dedi ki...

BAŞIN SAĞOLSUN ARKADAŞIM:(

Sem dedi ki...

Ben giderim adım kalır
Dostlar beni hatırlasın
Düğün olur bayram gelir
Dostlar beni hatırlasın

Can bedenden ayrılacak
Tütmez baca, yanmaz ocak
Selam olsun kucak kucak
Dostlar beni hatırlasın... (Aşık Veysel)

Zibi acını paylaşıyoruz ve babanı sevgiyle anıyoruz.

Adsız dedi ki...

Zibicim yaz ne olur, dok icindekileri, biz seni seviyoruz...dinleyebiliriz...yanliz degilsin!

Adsız dedi ki...

Sevgili arkadaşım
Dün aldım acı haberi teline msj çektim birde buradan başın sağolsun demek istiyorum..Acını paylaşıyor babacığına rahmet sizlerede sabır diliyorum...
Tuncay

Sem dedi ki...

Banucuk Zibi Istanbul dışında. Dün babasının cenazesini kaldırdılar. Belki kendisi bu aksam Istanbul'a donecek. O zaman yazar belki. Sende kendine iyi bak. slmlar sevgiler